Tuesday, 19 July 2011

Demam Durian

Assalamualaikum

Semenjak dua menjak ni aku perasan yang badan aku selalu sakit-sakit.
Tak dapat nak dipastikan apa puncanya.

kesian aku demam :(


Selalu Batuk-batuk.

Selalu Hingus meleleh (selsema).

Selalu panas dahi (demam).


Cuaca akhir-akhir ni selalu panas je.kalau jemur baju senang kering..huhu


Mungkin badan aku lemah sebab makan durian kot.



lazatnya nyum3

kan sekarang musim durian. kat mana-mana je ade je manusia jual durian.
rambang biji mata tengok.
nak tak nak kene lah jamah seulas dua.buat penyedap tekak..

tapi penyudahnya..aku yang tak sedap badan..

apela nasib badan..tak kan baru makan seulas dua dah kene sakit tekak.uhuk3.. :(


aku dah makan penadol.

dah minum adem sari, 

dah minum penadol solluble (betol ke aku eja ni?ala yg larut dlm air tu..hehe)

air badak pon aku da minum.



bila la agaknya demam aku ni nak baik..huhu. :(

aku taknak pergi klinik..aku takot kene inject..hehe.


 oh no3..aku takut



ada cara lain tak nak bg baik cepat ??


TATA :(




8 comments:

myhatiku said...

penah denga tak orang ckp,letak air masak dlm kulit durian..utk kurang kn demam..haha..tak tau la betul ke tak..btw,smoge cepat sembuh k..kalo berlarutan gi jumpe doktor..takut bukan demam biase..hehe

PapaComelBulat said...

myhatiku : mcm penah dgr.tp blom praktikkan.al maklumlah bile dah mkn durian lupe nak buat.feel la katakan.hehe.insyaallah akan dipraktikkan nt.maceh ye :)

Adilah Ezyailza said...

demam awk brapa hari?nampak cam teruk ja..

PapaComelBulat said...

adilah : baru je lg ni.. :(
tp larat kan jugak pergi keje.

kakchik@ella said...

minum air masak byk2 eh. Eh .. jom tgk Hanis Zalikha berkaraoke dgn saya.

PapaComelBulat said...

kakchik@ella : maceh ye :) ok. :)

ainnoraini said...

jumaat lepas baru jer makan durian...byk pulak tu..

PapaComelBulat said...

ainnoraini : wah..xdemam ke?boleh ek tahan makan byk2..papa bulat lembik cikit.hehe